Jak poradziliśmy sobie z epidemią koronawirusa?

Jak działamy podczas epidemii?

Jak poradziliśmy sobie z niespodziewaną pandemią koronawirusa? Co ta sytuacja oznacza dla firmy?

Jak sytuacja z COVID-19 wpłynęła na naszą pracę?

Jak u każdego, na początku pojawił się chaos i poczucie zagrożenia. Tak jak wielu przedsiębiorców, nasza firma stanęła nagle przed wyzwaniem związanym z pojawieniem się koronawirusa. Świadczymy specjalistyczne usługi z zakresu elektroinstalacji, automatyki przemysłowej oraz energetyki w kraju jak i zagranicą. Biorąc pod uwagę sytuację, zarząd firmy stanął przed wyzwaniem zmiany modelu pracy. Podjęliśmy wszelkie starania aby w bezpieczny sposób umożliwić pracownikom firmy wykonywanie ich obowiązków. Dokonaliśmy analizy we wszystkich działach firmy i podzieliliśmy je na trzy obszary: administrację (pracowników biurowych), realizacje krajowe i realizacje zagraniczne.

Realizacje zagraniczne i krajowe

Za granicą wstrzymano cztery z dwunastu realizowanych przez nas budów. Na tych działających zmniejszono zasoby ludzkie, tak by jak najmocniej ograniczyć liczbę osób i zachować możliwy dystans między pracownikami. Realizacje krajowe były prowadzone na bieżąco, poza dwoma realizacjami zamkniętymi decyzją inwestorów. Pozostałe budowy realizowane były zgodnie z harmonogramami.

Prognozy na przyszłość

Ze względu na panującą sytuację i spowolnienia w pracy urzędów oraz instytucji administracyjnych, część postępowań przetargowych jest przesuniętych lub zawieszonych. W związku z tym odczuwamy lekki spadek zapotrzebowania na nasze usługi. Na chwilę obecną nie ma większych problemów z dostawami materiałów, których wykorzystujemy przy realizacji swoich usług. Drobne opóźnienia wynikają bardziej problemów logistycznych niż z dostępności surowców.

Jakie ulepszenia dla zwiększenia bezpieczeństwa wprowadziliśmy w naszym zakładzie?

W pierwszej kolejności firma zabezpieczyła wszystkich pracowników w środki ochrony osobistej takie jak płyny do dezynfekcji rąk, maseczki oraz rękawiczki. Na chwilę obecną mamy prawie pełną obsadę pracowników. Część naszych pracowników pracuje zdalnie z domu. Zdecydowana większość załogi pracuje normalnie na miejscu z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa. Wprowadziliśmy w naszej firmie wszystkie zalecenia i wymogi sanitarne. Większość z nas pracowała jednak w biurze z zachowaniem wszelkich środków ostrożności oraz odległości. Komunikacja odbywała się telefonicznie, mailowo lub za pomocą wewnętrznego komunikatora.

Jak dbamy o efektywną współpracę wszystkich członków zespołu?

Wiele spotkań i rozmów odbywa się w sposób tradycyjny (z zachowaniem wymogów sanitarnych) oraz zdalny za pomocą komunikatorów i aplikacji do komunikacji on-line.

Czy w najbliższym czasie planujemy uruchomić rekrutację?

Obecnie prowadzimy jedną nową otwartą rekrutację na stanowisko Elektromonter / Elektryk / Brygadzista do pracy w Niemczech. Poszukujemy pracownika z doświadczeniem, uprawnieniami SEP do 1kV, oraz znajomością j. niemieckiego. Rekrutujemy także na stanowisko specjalista ds. automatyki oraz projektant branży elektrycznej z doświadczeniem.


Sprawdź aktualne oferty pracy >>


Jak dalej będzie wyglądała nasza praca?

Zapewne większa część spotkań i narad będzie odbywała się zdalnie za pomocą komunikatorów i aplikacji do spotkań on-line. Zmniejszy to koszty i czas wyjazdów. Niemniej jednak nasza działalność usługowa wymaga osobistego stawiennictwa w miejscu realizacji, zatem główna działalność co do formy zapewne się nie zmieni.

Jak zachowali się nasi pracownicy?

W sytuacji zaskakującej, trudnej i niebezpiecznej Pracownicy okazali wielkie zrozumienie, solidarność i wyrozumiałość dla działań podjętych przez zarząd firmy. Każdy respektował podjęte decyzje. Posiadamy wspaniałych pracowników, którzy prywatnie angażowali się w szereg akcji pomocowych związanych na przykład z szyciem maseczek ochronnych. Jako firma również wsparliśmy w miarę naszych możliwości oddział dziecięcy Szpitala w Zielonej Górze w formie pieniężnej, jak również dostarczając słodkości oraz balony dla dzieci.